Digital enskild portfolio med musik, text och foto, 8 hp
• Använda rösten i tal och sång
• Tillämpa melodi-, bas-, rytm- och ackordspel på instrument
• Verkställa en egen musikalisk idé med hjälp av röst, instrument, kropp och
digitala verktyg
• Värdera, jämföra och sammanfatta sitt eget och andras musicerande och
musikskapande
• Identifiera genremässiga karaktärsdrag, samt upptäcka melodi-, rytm- och
ackordsinstrument
• Förklara musikens funktioner och varierande uttryck, dess historiska bakgrund
och framväxt ur ett mångkulturellt samhällsperspektiv
• Planera och använda musik/rytmik/rörelse som pedagogiska verktyg
• Självständigt söka, granska och värdera för kursen relevant vetenskaplig litteratur
• Konstruera, analysera och presentera en enkätundersökning (Individuellt valfritt
om enkäten ska vara med i portfolion)
• Med utgångspunkt i styrdokument och didaktisk forskning argumentera för
didaktiska val gällande undervisning i för kursen relevanta områden
Portfolion ska visa dina egna tankar kring hur du vill jobba med musik och andra estetiska
lärprocesser i din kommande verksamhet med barn/elever. Portfolion ska innehålla bilder,
ljudfiler och text kopplade till kursens delmoment och mål, vilka i sin tur kopplas till både
förskolans och skolans läroplan. Portfolion ska genomsyras av didaktik! Tänk: Vad? Hur?
Varför? Hur kan jag använda detta i min barngrupp/i min klass? I portfolion ska även VFU
synliggöras, då de fem VFU-dagarna ingår i den totala portfoliopoängen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar